26 February 2011

Senyum kambing :)))

 Disebabkan Daya mengalami tekanan perasaan hari ni so Daya nak buat cite lawak sikit untuk menenangkan jiwa dan raga Daya ni :'(


Kisah buang bayi

Di pagi hari yang nyaman , dua warga tua yang sudah lanjut usia duduk berehat-rehat .Pak Abu dan Pak Majid namanya .Pak Abu membace surat khabar manakala Pak Majid hanya duduk termenung jauh sambil hisap rokok daun.

Pak Abu :Majid , engkau tengok lah berita hari ni.Ade orng snggup jual anaknya
Pak Majid :Hmmmmm (jawab Pak Majid macam acuh tak acuh)
Pak Abu :Kot pon terdesak nak duit janganlah jual anak.Banyak lagi cara lain nak dapat duit ..Kerja pam minyak ke ,jual kacang ke ..Betul tak Majid ?
Pak Majid :Hmmm
Pak Abu : Kau ni kenapa Majid ? Takkan berita ni kau tak ambil peduli ? Ini melibatkan kemanusiaan tau .Binatang pon sayang anak die !
Pak Majid :Hmmmm.Nilah aku nak bagi tau kau ..Kalaulah aku masa muda-muda dulu..aku jual je anak-anak aku tu
Pak Abu:Hah ! kau biar betollll Majid !
Pak Majid:Hoiii ..engkau sedar tak sekarang kite kat mana ?!Sedarlah Abu..Kita kat RUMAH KEBAJIKAN ORANG TUA.Kalaulah aku tahu perangai anak-anak aku mcm nilah , aku dah lame jual budak-budak tu ..
Pak Abu:  HEHEHEHEHEHE

Heheh ~~ lega lah sikit :)

No comments: