5 May 2011

Gempa Bumi Di Sabah

Gambar ni kecik ye .. Tekan gambar untuk besarkan




Ni rasenye berita malam semalam . Daya terdengar dekat radio HOT FM . Okay waktu kejadian adalah pada 4 Mei 2011 , pukul 3.43 petang.

Satu gempa bumi lemah bermagnitud 3.3 pada skala Richter telah berlaku di kawasan berdekatan dengan Lahad Datu, Sabah ..  Gempa bumi ini tak kuat ye kawan2 .. Tapi hati Daya mula rase tak sedap dahhh ..

Subhanallah....walaupun gempa bumi ni peringkat lemah..tapi apa pun boleh terjadi  dengan izin Allah...
Sekadar renungan bersama... Jika Allah murka dengan tindak tanduk kita, tak mustahil akan turun bala bencana kat Malaysia kan kan kan..
sekarang ni pun macam-macam benda jijik dan kotor dah berlaku..
nak tunggu sampai tuhan turunkan bala baru nak insaf??
marilah kita berdoa supaya Malaysia di lindungi dari bala dan bencana..

Allah jadikan semua ni ada sebab betulkan ? 
Mungkin Allah nak kite insaf sebelum pintu taubatnya tertutup..

Hmm Daya ade sorang kawan yang asal dia daripada Sabah .. Daya harap Lahad Datu bukan tempat die .. Kalau ye pon Daya harap dorang okay2 aje .. Ape2 pon yg jadi stay strong ye Nazz ..

No comments: