13 July 2011

Doktor Kata Ibu Ada Kencing Manis




Ibu panggil Daya dekat rumah Ida .. Pada satu hari kiteorang berbual ...

Ibu : Ida , doktor kata Ibu nak dekat dapat kencing manis .. Ibu pon diet la satu minggu ni .. Pastu Ibu rasa mulut Ibu rasa pahit la .. Mungkin sebab gula dah turun kot kan ..

Ida : Baguslah tu Ibu .. Nanti hari Rabu Ibu check dengan doktor lagi mesti dah baik .. hehe

Ibu : Ibu nak jaga baik2 pemakanan Ibu lepas ni , sebab Ibu tak nak makan ubat .

Ida : Ida sentiasa sokong Ibu ! ( Daya peluk Ibu )

Hari Rabu ~ 

Ibu : Ida , Doktor dah sahkan Ibu ada kencing manis .. Darah tinggi Ibu pon naik ..

Ida : Yeke Ibu ? Berapa gula Ibu ?

Ibu : 20 Ida ~~ , Ibu tanya lah kenapa mulut ibu pahit .. Doktor kata tu tanda2 orang nak dapat kencing manis .. Ibu dah kene start makan ubat dan tak boleh berhenti dah ..

Tahu tak betapa sedihnya Daya bila dengar apa ibu Daya cakap hari ni ? Daya rasa nak nangis tapi Daya tahan je .. Darah tinggi ibu pon naik .. Bile ibu dah sakit macam ni baru laa Daya sedar kan yang Daya ni anak yang teruk .. Daya tak kawal apa yang Ibu Daya makan .. Daya tak amek peduli pon .. Sekarang tengok laa , hidup Ibu macam dah bergantung sepenuhnya pada ubat .. :(

Maafkan Daya Ibu .. Daya akan selalu doakan Ibu sihat dan cepat sembuh .. Berilah peluang untuk Daya jadi anak yang baik .. Daya akan jaga Ibu .. 

Daya harap 44 orang baca entry ni dan doakan yang terbaik untuk Ibu Daya .. Doakan dia ye .. Harap Allah makbulkan .. Amin ~



Ibu Daya :')


8 comments:

Nisa Si Gadis said...

sian ibu daya . hope dye sihat secepat mungkin . bnyak2 la berdoa kay . tabah n redha jea daya yea . nisa doakan ibu daya cepat sembuh . amin .

Daya The Sixth ! said...

@Nisa Si Gadis Thanks nisa .. Hope die cepat sembuh .. hmm :(

Nur Batrisyia said...

Kesiannya ibu kak daya, sabar ye kak daya.

amir aizat said...

semoga ibu cepat sembuh dan selamat!

Daya The Sixth ! said...

@Nur Batrisyia Trima kasih batrisya .. Doakan die same2 gan akak ye

Daya The Sixth ! said...

@amir aizat Thanks , moga die cepat sembuh :')

EliSuarni ♥ said...

Semoda ibu daya cepat sembuh :D

Daya The Sixth ! said...

Terima kasih :)