30 October 2011

Tutorial Highlight Bershadow ( Neon Part I )

Assalamualaikum ! ^^




Atoto comel tak teddy dekat atas nie ? Weee jangan usik bakal suami Daya tu . HAHA pape jela Dayaaaa ..

Zaman sekarang nie semuanya nak ber-shadow kan kan kan ? Border nak ada shadow , cursor pon nak ada shadow , bayang-II lagi laa nak ada shadow ! # apelaa Daya merepek nie -,-

Haa sekarang Daya nak ajar highlight pulak yang ada shadow . Muahihihi lailailai






Atas tu sebelum di-highlight , yang bawah tu CUN sikit sebab dah kena highlight . Yang CUN tu laa Daya nak ajar nih . Weeee .



 PERHATIAN !


Sesape yang sebelum nie ikut entry --> INI , padam dulu code tu eh kalau nak buat tutorial nie . Peace (Y)


 Ctrl+F , cari code 

a:link {

 Copy paste code nie ATAS code tadi ye kawan-II


::-moz-selection {
color:#9A2EFE;
text-shadow: 2px 2px 4px #9A2EFE;
text-shadow: 0 0 0.5em #9A2EFE, 0 0 0.5em #9A2EFE;
}
::selection {
color:#9A2EFE;
text-shadow: 2px 2px 4px #9A2EFE;
text-shadow: 0 0 0.6em #9A2EFE, 0 0 0.6em #9A2EFE;
}


 Nampak yang kaler MERAH tu ? Tak nampak ? Pegi amek kanta pembesar eh . Weee
Yang tu warna shadow korang . Daya bagi warna PURPLE . Kalau nak tukar korang boleh pergi --> SINI

 Weee . Kita dah sampai di penghujung rancangan laa . Huhu sedih nak berpisah . Nanti Daya bawak lagi banyak banyak banyak tutorial okey ? ^^

Byebye . Salam .


10 comments:

Abang Long said...

Faham cikgu...nanti saya cuba buat gambar2 pulak ada shadow camtu..heee

Daya The Sixth ! said...

@Abang Long Haha perli pulak abang long nie :D

Anis Sabrina said...

Ermm..background blog sya warna hitam , kelabu & putih. Colour highlight apa yang paling sesuai ??

AreIeySyah said...

Thanks Akk comel ! :D

Mrs . Vampires said...

Thanks for this tuto Daya ! ;D

MayMay Apple said...

Weee( ikut style sis Daya hehe ..) thanksssssssss !!!!!!!!

roziahojijie said...

waahh ! da jadik ! suke la ikut tuto Daya ni ...

Nurul Khaleeda said...

hikhik,tq sys comeii :*

Fatimah Zulkhairi said...

Tak jadi :((

Batrisyia Aiman said...

terima kasih...jadi2 :)hehe..