11 May 2011

Wildan Pelayan Syurga

Assalamualaikum semua , harinie Daya nk cite pasal Syurga .. Semua orang pon kalau ditanye ' Siapa nak masuk syurga ? ' , akan mengangkat tangan betul tak ? winkwink *
Pahala ni senang je nak dapat , dosa pon senang jugak .. Okey biar Daya kongsi ilmu sikit , sebutlah Subhanallah sekurang-kurangnye sekali sehari sebab ganjaran pahala die adalah sama dengan jarak bumi dan langit .. Bayangkan kalau sebulan kire sebut ? Banyak tuu .. :')

Now jom Daya citer pasal tajuk ' Wildan Pelayan Syurga ' .. Tau tak wildan tu ape ? Okey macam ni ye , selalu kite dengar orang kate lelaki yang soleh akan dilayan dengan bidadari di syurga kan .. Dalam Al-Quran pon ade sebut .. Habis perempuan dapat ape ? -,- .. Jangan risau Allah itu adil ^^

Wildan lah ganjaran wanita solehah di syurga .. Wildan adalah lelaki muda yang akan menyambut kita di syurga dan akan melayan kaum Hawa .. Wildan adalah lelaki yang patut kite kejar .. Suami kita tak perlu dikejar , biar Allah yang pertemukan kite dengan jodoh kite .. Tapi wildan kite kene kejar kerana kalau tak kejar , syurga pon kite tak dapat masuk ..

Kita akan melalui titian Al-Sirat dan penimbang Al Mizan sebelum sampai syurga kan ? Kalau kite solehah InsyaAllah titian Al Sirat tu akan lebar macam highway :) dan kite akan berjumpa dengan wildan kite ..Tapi jangan pulak kite solat kerana wildan .. Salah tuu .. Solat kerana Allah supaya dapat masuk syurga dan berjumpa Wildan serta melihat wajah Allah yang selama ni kite sembah .. Itulah nikmat yang paling besarkan :')

Semoga kite semua dapat masuk ke Syurga yang indah .. Opss semoga kaum Adam juga dapat bertemu dengan bidadari yang jelita ^^

Sekian ~~