26 December 2013

Tutup AuratMu Wanita! Lelaki Sedang MemandangMu

Assalamualaikum ! :)



Daya rasa semua wanita Islam mesti tahu yang wanita sangat istimewa
di sisi Islam.. Darjat wanita juga lebih tinggi daripada lelaki lebih-lebih lagi seorang ibu..
Semua orang tahu kan ?

Ok supaya korang faham, Daya nak korang anggap yang wanita ni sebagai hadiah dan lelaki korang anggap sebagai budak kecik..
Daya rasa lelaki pandang perempuan macam ni.

 Yang tidak menutup aurat >> Lelaki (budak kecik) suka sangat hadiah alaa macam budak-budak lelaki yang happy gila bila dapat hadiah kereta . Lelaki ni memang cepat tertarik lagi-lagi bila 'hadiah' tu tak berbalut senang je dorang bukak 'hadiah' tu lepas tu main (mainkan perasaan ye) .. Bila dah bosan dorang abaikan or ayat lebih dramatis , buang terus 'hadiah' tu.

Faham maksud Daya ? Korang tukar cerita Daya ni kepada seorang perempuan yang tidak menutup aurat..

 Yang menutup aurat >> Now hadiah ni berbalut. Lelaki ni tak boleh bukak 'hadiah' tu (kena tunggu halal) dan terpaksa tunggu lama untuk tau isi dia.. Macam tu jugak dengan wanita yang menutup aurat.. Kita mesti akan hargai gila benda yang kita tunggu lama nak dapat kan ? Daya harap sangat korang faham ni..

 Daya tak kata Daya sempurna .. Daya pon 'hadiah' tu jugak.. Daya berbalut tapi balutan Daya tu ada yang terkoyak-koyak.. Daya masih cuba untuk tutup koyak-koyak tu supaya jadi hadiah yang terbaik untuk yang halal..

Tutuplah aurat wanita. Jangan kata tak sampai seru lagi , kita kena ingat dunia ni dah nak kiamat. Bila kiamat tu jadi , boleh ke kita jawab depan Allah seru tu tak sampai lagi ? Kita tak kan berani :'(

- Semoga Allah ampunkan dosa kita


6 comments:

Aina Sofea said...

betul . betuul .. setuju :)

Daya The Sixth ! said...

Semoga mereka faham maksud Daya ni :')

Noratiqah Adib said...

analogi yang menarik. :D

Niena Reen said...

Setuju sangat dengan kak daya. Lagipun bila menutup aurat ni rasa lebih selamat.. Seru Allah dah sampai lama, cuma bergantung kepada diri kita sendiri sama ada nak ikut atau tidak... :)

Daya The Sixth ! said...

Alhamdulillah yg baik tu dtg dari Allah ^^ semoga kita semua diberkatinya ..

Akeyla Azmi said...

Thanks sis <333