25 July 2014

Bulan Puasa Dekat U

Assalamualaikum


Kira sebulan jugak laa Daya tak update kan.. Faktor-faktor internet yang tak berapa nak berfungsi.. Sedih betul gua hahah.

Selama sebulan ni memang aku belajar benda pelik-pelik haha.. Coding laa calculus laa.. Mintak nangis je semua subjek huhu.. Belum masuk bab test ke quiz ke.. Terus sebak laa.. Disebabkan aku tak study mana so tak layak laa kott nak rasa sebak..

Ni Daya nak cerita analisis puasa Daya dekat Jengka ni.. Daya ni jenis tak makan pedas kalau nak tau so hari-hari lauk sama je.. Kau bayang laa macam mana.. Yang tak pedas lauk sup dengan kurma je.. Bayangkan laa Daya tahan sebulan makan dua lauk tu je.. Perghh rasa macam orang tak ade gigi makan sup hari-hari..

Ada je KFC dengan Pizza Hut dekat situ tapi sebab pokai punya pasal hmm memang tak merasa laa.. Yang duit PTPTN pulak bijak sangat , masuk bila dah nak balik raya.. Makan sedap sehari je hahah sadis tak sadis..

Lek lu tu baru makanan punya cerita.. Bab air laa yang seronok.. Air tebu dia rasa memang terbaik.. Tak dapat dekat KL rasa macam tu.. Air kelapa dia macam pelik sikit.. Rasa macam cendol hahah.. Pastu ada air asam boi, epal, tembikai.. Haa nasib korang laa kalau baca entry ni waktu puasa haha.

Paling bangang waktu sahur laa.. Sorang classmate Daya datang tidur bilik.. Selalunya sahur ibu kejutkan or alarm laa.. Haritu aku tak ade laa pasang alarm sebab dia ada sekali dia tak kejut gua! Aku bangun je tengok dia duduk atas kerusi depan katil aku tengah makan roti.. Freak doo! Hahah sakai Alia. Tu nasib baik aku terjaga kalau tak memang kena tampar budak tu haha..

The best part mestilah buka puasa dengan classmates kan? Dengan orang tersayang lagi heheh.. Dari situ kita tau sape yang nafsu kuda.. Aku tengah cakap pasal kau ni Amir.. Baca tak? hahah stalker!

Takat tu jelaa kott so Selamat Hari Raya laa.. kepada Amir selamat mengacau rendang haha.. kepada zombie aku bersimpati sebab kau tak balik lagi.. to Luqman , kau kurang ajar balik-balik je cakap kau tengah tengok 3 wayang straight.. Syaf, tahniah laa dapat balik awal.. Mar, kesian asyik sangkut dalam jam je bas kau.. Papa Afnan dengan Mama Emy jangan melalak je kerja.. Untuk Afiq , erm jangan jadi sakai sangat haha..

Bajet je macam semua ni dorang baca hahah.. Selamat beli baju raya.. Selamat buat kuih raya.. Selamat Hari Raya lagi 2 hari Daya ucap okey.. Tak baik ucap awal-awal.. Kesian yang tak balik lagi hahaha.. Kejam tak kejam aku ni..

4 comments:

Cik Nadyya said...

alolo sedihnyaa.. intenet sini ponn alahaii laju macam siput sedut kot.. err

wahhh. best nya dapat berbuka ramai2..

selamat hari raya tauu :D

Iola said...

pengalaman :D

Daya The Sixth ! said...

@Cik Nadyya haha sedihkan.. wokeyy selamat hari raya jugak hihi

Daya The Sixth ! said...

@Iola Yup.. untuk dikenang di masa depan hihi